کولر گازی چیست و از چه زمانی وارد زندگی انسان شده است؟

کولر گازی چیست و از چه زمانی وارد زندگی انسان شده است؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 274 | نویسنده : |

نام کولرگازی سال هاست که شنیده می شود و شاید ما هم جزو کسانی باشیم که از این محصول در منزل یا محل کار استفاده می کنیم. اما اسپلیت نامی است که در سال های اخیر بیشتر درباره آن می شنویم و همین باعث شده تا تصورات نادرستی درباره آن داشته باشیم. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید اسپلیت همان کولر گازی است و هیچ تفاوتی با کولرهای قدیمی ندارد، این مقاله را با دقت بیشتری بخوانید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم اسپلیت چیست و چه تفاوتی با کولرهای گازی معمولی دارد؟ با ما بمان.

 

یکی از مهم ترین چیزهایی که به طور مستقیم بر روحیه و حتی سلامت ما تأثیر می گذارد، هوایی است که در طول روز تنفس می کنیم. هوای گرم علاوه بر اینکه روحیه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، سلامت ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند مشکلات جدی و بسیار خطرناکی برای ما ایجاد کند. به همین دلیل استفاده از کولر گازی در فصول گرم سال بسیار حائز اهمیت است و در تمام نقاط دنیا رایج است. یکی از انواع کولرگازی که به دلیل عملکرد بسیار خوب در بین مصرف کنندگان وسایل سرمایشی بسیار محبوب است، کولر گازی می باشد.
کولر گازی وسیله ای است که به عنوان دستگاه تهویه مطبوع یا به عبارتی خنک کننده استفاده می شود. این دستگاه هوای گرم محیط را گرفته و به هوای خنک تبدیل می کند. اولین دستگاه تهویه مطبوع در تاریخ در سال 1902 توسط یک مخترع آمریکایی به نام ویلیس کریر اختراع شد و برای خنک کردن ماشین های نساجی در کارخانه های آمریکایی استفاده می شد. کولر گازی در دهه 1920 به طور گسترده در خانه ها مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به عنوان یک دستگاه خنک کننده محبوب استفاده می شود.

اسپلیت چیست؟

اکثر مردم اسپلیت را همان کولر می دانند و این دو کلمه را معادل یکدیگر می دانند; اما واقعیت این است که اسپلیت تنها یک نوع کولر گازی است و تفاوت های مهمی با کولر گازی های معروفی دارد که اکثر مردم با آن آشنا هستند. اسپلیترها دمای محیط را می گیرند و آن را به دمای خنک تبدیل می کنند تا زمانی که دمای محیط به دمای تنظیم شده توسط کاربر برنامه ریزی شده بر روی ترموستات برسد. هر یک از قطعات اسپلیت عملکردی خاص و بسیار مهم دارند و کوچکترین نقص در این قطعات عملکرد دستگاه را به طور جدی تحت تاثیر قرار می دهد.

مزایای کولر اسپلیت بر آبی این دستگاه را به یکی از محبوب ترین دستگاه های خنک کننده در کشورمان تبدیل کرده است و تعداد زیادی از خریداران اسپلیت را به عنوان دستگاه خنک کننده خود انتخاب می کنند. بازار لوازم خنک کننده در سال های اخیر شاهد حضور انواع اسپلیت ها بوده است و اگر به فروشگاه های لوازم خانگی رفته باشید حتما این واقعیت را از نزدیک دیده اید. در مقاله انواع اسپلیت می توانید با این دستگاه ها و مزایای منحصر به فرد هر کدام از آنها به صورت جزئی آشنا شوید تا خرید بهتر و هوشمندانه تری را تجربه کنید.

مهمترین تفاوت های اسپلیت و کولرگازی

وقتی متوجه شدید که اسپلیت و کولر گازی شبیه هم نیستند و با هم تفاوت دارند، وقت آن است که با این تفاوت ها نیز آشنا شوید. مهم ترین تفاوت های کولر گازی و اسپلیت که باعث می شود این دستگاه ها به محصولات جداگانه تبدیل شوند عبارتند از:

اجزاء
اسپلیت ها وسایلی هستند که دو قسمت مجزا دارند. اما کولرگازی ها یک تکه هستند و تمام قطعات آن تنها در یک دستگاه قرار می گیرد.

نویز دستگاه
دومین تفاوت کولرگازی با اسپلیت ها صدای هر یک از این دستگاه هاست. کولر گازی ها معمولا وسایلی پر سر و صدا هستند و همین موضوع باعث نارضایتی بیشتر خریداران آنها می شود. اما اسپلیت ها هیچ صدای اضافی ایجاد نمی کنند و به همین دلیل در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند.

کنترل دمای محیط
کنترل دمای محیط یکی از قابلیت های منحصر به فردی است که اسپلیت ها دارند و همین موضوع باعث افزایش رضایت مصرف کنندگان آنها شده است. اکثر کولرهای گازی این ویژگی را ندارند و این یکی از بزرگترین نقاط ضعف آنهاست.

قیمت
سومین تفاوت اسپلیت و کولر گازی به قیمت این دو محصول مربوط می شود. اسپلیترها به دلیل ویژگی های خاص خود قیمت بیشتری نسبت به کولرهای معمولی دارند.
انشعاب یکی از ضروریات زندگی امروز ما به خصوص در مناطق گرمسیری است و بدون آن نمی توان زندگی مطلوب و با کیفیتی را تجربه کرد. در این مقاله به معرفی این دو دستگاه پرداختیم و گفتیم که اسپلیت و کولرگازی تفاوت اساسی با یکدیگر دارند و نمی توان این دو کلمه را معادل یکدیگر دانست.




می پسندم نمی پسندم

سه شنبه 10 خرداد 1401 -4:27 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: